Jennis Li Cheng Tien. Dissipation, 2015
abstract
  • Jennis Li Cheng Tien treballa durant la seva residència en dos projectes, To various degrees i Remember the city by the colors, en els quals emfatitza la importància del riu en l’entramat urbà i com aquest condiciona els seus habitants. A Girona fa una intervenció artística, Dissipation, en què quatre blocs de gel es fonen al riu Onyar com a metàfora del desig de permanència de l’ésser humà al món i l’inevitable curs de la natura.
  • paisatge, entramat urbà, riu, intervenció artística, blocs de gel, acció.

  • Jennis Li Cheng Tien | Dissipation, 2015

    Durant la seva residència amb la beca de recerca creativa de l’ETAC (Espai Transfronterer d’Art Contemporani) a Le Lait (Laboratoire Artístic Internacional du Tarn), Albi, i al Bòlit de Girona, investiga les profunditats del territori i realitza sèries d’alguns elements que defineixen les ciutats. Crea dos projectes To various degrees i Remember the city by the colors en què els rius acaben definint i modelant el paisatge i els seus habitants.

    L’artista va fer la intervenció artística efímera al riu, Dissipation. Va col·locar sobre el riu Onyar quatre blocs de gel fets amb l’aigua del mateix riu. Va enregistrar com l’aigua gelada es fonia amb el riu i com aquest esborrava la seva pròpia materialització física, el gel. La durada de la intervenció la va determinar el temps que van necessitar els blocs per fondre’s i ser consumits pel corrent, aparentment, suau de l’aigua. Amb la materialització d’aquesta acció a través de vídeo i dibuixos, l’artista vol representar el desig humà de permanència al món i l’inevitable flux de la natura.

    Dissipation, 2015

    Instal·lació

    Vídeo, Impressió inkjet en paper lliure d’àcid
    i pintura blanca en impressió inkjet en paper lliure d’àcid s. fusta.

    Mides variables

    Exposició i procés creatiu

    entrevista
    biografia

    Jennis Li Cheng Tien

    Taiwan, 1983
    Viu i treballa a Berlín

    Jennis Li Cheng Tien treballa a partir de la coneixença de llocs concrets, cercant-hi les característiques i històries específiques i posant en relació les pràctiques artístiques visuals amb el context. Mitjançant diversos llenguatges ens mostra un treball enfocat en l’experiència sensorial, en un primer nivell físic de l’estètica, sense donar massa importància a un possible vessant ideològic.

    Investiga la repetició i la diferència mitjançant l’exploració del patró i la planificació urbanística i com influeixen directament en el paisatge urbà i en la nostra percepció d’aquest paisatge. Això li permet esbrinar i comparar ciutats amb orígens culturals diversos i crear el seu vocabulari conceptual i visual. Contacta amb els residents locals i s’interessa per fer-los participar per veure com el seu treball va agafant formes diferents.

    Jennis també desenvolupa sèries on el tema principal és el qüestionament de la identitat personal i la seva característica efímera en el nostre temps. Això l’acostarà al reciclatge digital, i oferirà una visió satírica de com la percepció de la bellesa de la societat està influenciada per l’alteració digital de les imatges.

    Les seves obres prenen forma d’instal·lacions site-specific, objectes, fotografies i vídeos en què cuida molt l’estètica de les imatges.

    Diplomatura en Disseny de Mitjans Interactius a Temasek Polytechnic, Singapur (2003) i màster en Art Públic i Noves Estratègies Artístiques a la Universitat Bauhaus de Weimar, Alemanya (2010).

    Jennis Li Cheng Tien ha exposat Open Studio al Centre d’Art Le Lait a Albi, França (2015); What It Is About When It Is About Nothing, Mizuma Gallery, Singapur (2015); Solatge al Bòlit Centre d’Art Contemporani, Girona (2015); No Templates a Addaya, Centre d’Art Contemporani, Alaró (2014); Paradís terrenal a la Galerie RDV, Nantes, França (2014); Corrent continu al Bòlit Centre d’Art Contemporani, Girona (2014); Hinterlandmark a Addaya, Centre d’Art Contemporani, Alaró (2014); LOOP tamtamART Taipei.IPIX, Taipei, Taiwan (2014); JUSTMAD 5 Emerging Art Fair, a l’estand d’Addaya Centre d’Art Contemporani a Madrid (2014); To repeat but not replicate a Babel Kunst, Trondheim, Noruega (2013); UTOPIA Senatsreservenspeicher, Berlín (2013); The Cloud Connection, Turtlelab Berlín, Alemanya (2013); Status (2) Künstlerhaus Bethanien, Berlín, Alemanya (2013); The Garden of Eden al Palais de Tokyo, París (2012); It’s simply an exhibition of works on paper a Addaya, Centre d’Art Contemporani, Alaró (2012); ASYAAF: Young Artists Art Festival, Seül, Corea del Sud (2012), o zu.sammeln to gather a Bedrohte Baudenkmäler in Deutschland, Biedenkopf, Alemanya (2010), entre altres.

    Ha realitzat residències a Studio Residency a Grey Projects, Singapur (2015); ETAC, Centre d’Art Le Lait, Albi, França (2015); ETAC, Bòlit Centre d’Art Contemporani, Girona (2015); SI Arts Grant, Singapore International Foundation, Singapur (2013); LKV Lademoen Kunstnerverksteder, Trondheim, Noruega (2013); Addaya, Centre d’Art Contemporani, Mallorca (2012); Goldrausch Künstlerinnenprojekt art iT Scholarship, Berlín, Alemanya (2011), i Re-thinking Home, Eigenbetrieb der Stadt Biedenkopf, Alemanya (2010).