Azahara Cerezo
abstract
  • Azahara Cerezo treballa tant amb l’espai públic com virtual buscant les relacions d’invisibilitat com a elements de contradicció. Amb material d’arxiu investiga la idiosincràsia de cada lloc. When speed skating is brought into the spotlight, peça creada durant la residència artística a 1646 de la Haia com a resultat de la beca de residència d’intercanvi del Bòlit. Se centra en Antònio Gómez, patinador de velocitat espanyol que va competir sense cap suport de les institucions, i en la rellevància d’aquest esport en la societat holandesa.

  • territori, arxiu, espai públic, virtual, la Haya, patinatge de velocitat, pista de gel, patinador espanyol, Antonio Fernández, figura, estrella esportiva.

  • Azahara Cerezo | When speed skating is brought into the spotlight, 2014-2015

    Aquest projecte es desenvolupa durant dos mesos de residència artística a 1646 de la Haia (Holanda), com a resultat de la beca de residència d’intercanvi del Bòlit Centre d’Art Contemporani. Girona, amb aquesta localitat. Se centra en la figura del patinador de velocitat sobre gel Antonio Gómez, esportista espanyol que va competir en diferents campionats internacionals sense cap suport de les institucions espanyoles. Tot i ser un complet desconegut al seu país d’origen, es va convertir en un personatge molt popular a Holanda. El patinatge de velocitat a Holanda es gairebé tan important com el futbol i els seus esportistes són reconeguts i admirats igual que les grans figures futbolístiques. Amb aquests elements de base, busca les relacions entre aquesta història personal i altres elements com la construcció d’una figura/estrella esportiva i el context social, per aprofundir en la cultura i la societat holandesa.

    El resultat de la instal·lació són dos vídeos, en un hi veiem la competició en la qual participa el patinador espanyol “Speedy Gòmez” i en l’altre el muntatge, que es fa anualment, de la pista de gel de la Haya. Acaba de formar la instal·lació un recull de 21 autògrafs de patinadors holandesos, alguns comprats a través d’Ebay i altres de falsificats.

    When speed skating is brought into the spotlight, 2014-2015

    Instal·lació
    Vídeo monocanal en loop, color, so, 1’30”. 1980
    Vídeo monocanal en loop, HD, color, so, 2’17”. 2014
    Sèrie de 21 autògrafs, impressions digitals sobre paper. 2014-2015
    Mides variables

    Exposició i procés creatiu

    entrevista
    biografia

    Azahara Cerezo

    Girona, 1988
    Viu i treballa a Girona

    Treballa buscant tant en l’espai públic com virtual les relacions d’invisibilitat com a elements de contradicció del territori. Es basa en material d’arxiu per desenvolupar els processos creatius. Els seus projectes qüestionen l’espai urbà, la història, els costums i la gent per explicar les idiosincràsies de cada lloc i cada situació. La seva obra remarca les diferències existents entre la dimensió física i la digital com a processos de globalització. A través d’un minuciós treball de camp, arriba a conèixer prou bé l’entorn per aprofundir i endinsar-se en el terreny personal i social dels indrets.

    Les seves obres sovint són generades en residències artístiques i/o en col·laboració amb altres artistes, reformulant la pròpia pràctica artística. Prenen, generalment, forma d’accions en línia, vídeos experimentals i instal·lacions.

    Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Autònoma de Barcelona (2010) i màster en Arts Visuals i Multimèdia per la Universitat Politècnica de València (2011).

    Ha exposat James Cavalier, Valletta, Malta (2015); dins la programació del Festival Ingràvid 2015 a l’Arts Santa Mònica, Barcelona, i al Museu de l’Empordà, Arquitecturas de soledad. Fundación FIArt, Madrid (2015), We are here because you were/are (t)here. Das weisse haus a Viena, Àustria (2014), On Mediation. Al Cercle Artístic de Sant Lluc (Barcelona (2014), Look into the Net. Edith Russ Haus fur Medienkunst Oldenburg, Alemanya (2014), entre moltes altres.

    Ha rebut la beca Bòlit Mentor (2015), la beca de viatge Roberto Cimetta Fund, París, França (2015), la beca de creació BaumannLab de Terrassa (2015).

    Ha realitzat residències creatives a Nau Estruch a Sabadell (2015); a 1646, la Haia, Països Baixos (2014); a Lli Art Studios, Belfast, Irlanda del Nord (2014); a Mota, Museu d’Art transitòria, Ljubljana, Eslovènia TRIBE xarxa (2013); a Arts Digital Studios, Belfast (2012), i Intern a la galeria de fil d’or Belfast. Beca Leonardo da Vinci conferida per la Universitat Autònoma de Barcelona (2012).